Don't forget to be awesome

Det räcker nu.

2015-06-13 // 12:44:00 // Vardag
(Luddigt inlägg) Nu räcker det. Kalla detta gnäll, men det är sanningen.
Som sagt, ni som läser min blogg känner mig förmodligen, men jag hoppas jag når ut till flera personer genom detta inlägg.
Jag läste ett inlägg här om dagen från en tjej jag väljer att kalla M. Där hon klankade ner på oss med bokstavskombinationer. Det gjorde mig oerhört upprör att jag skrev att privat meddelande till henne.
"
Hejsan M!
Nu är det såhär.
Jag är 17 år. Jag lider av adhd, depression, grov ångest och ätstörningar. Vill du veta en sak? Min mamma är så jävla stolt över mig. Hon är stolt över att jag är jag och vågar stå upp för mig själv. Jag är ett bokstavsbarn, men med dina värderingar kommer dina barn säkerligen också bli det. Att leva i dagens samhälle är det inte lätt att vara ungdom. Vet du varför?
För att föräldrar som du får barn att se ner på andra. Idag lever vi i 2015, och homosexualitet är accepterat. Är jag sämre för jag föredrar att slicka f**ta? Inte ett jävla dugg. Snälla avgå från denna jord. Mvh kränkt barn som säkerligen kommer anmäla dig inom snar framtid.
*bild på mig*
Här har du även en bild på mig! Vill du veta en sak? Min mamma tycker jag är den vackraste dottern i hela världen! Inte fan ser jag efterbliven ut heller så lägg ner. På måndag, kommer en anmälan göras mot dig hos polisen. Detta är både hets mot folkgrupp ( homosexuella) och kränkningar och diverse saker. Jag är inte ensam om att jag ska anmäla och jag har tagit en skräm dump av det jag skrivit, ditt inlägg och även en bild på dig.
Det slog slint. Sitter ej vid telefonen så jag kan inte lägga upp bilden på inlägget, men ni kanske kan förstå vad hon skrev iomed mitt svar. Varför är min stora fråga? Varför måste andra människor klanka ner på andra pga en/flera sjukdomar?
Och en annan sak idag, är skolsystemet. När ska ni fatta att det inte funkar? Vi har inte råd att ha en dålig dag. Sova dåligt en natt. För när ett A kan bli ett B bara för att man kanske har A på alla prov, och sedan får ett C på ETT enda prov så hamnar man på slutbetyget B, hur tänkte ni? Vissa kurser efter gymnasiet kräver alla A, får man då ett B, det kan krossa drömmar. Nej skärpning nu, det här håller inte. Att leva som ungdom idag, det finns inga ord som beskriver det. Ja, vi har det bra. Nej, det är ändå inte lätt. Vi ska ha superbetyg för att gå vidare och få en bra utbildning. Och efter alla kurser är klara, ska vi söka jobb. Och de flesta företag, vill att man ska ha (oftast) minst 4 års erfarenhet. Vänta nu.. Vi har just gjort färdigt kurserna. HUR ska vi kunna ha den jobb erfarenheten då? Vi ska ha pengar till att ha det snyggaste kläderna. Folk köper svindyra skor, och samhället förväntar sig att alla ska göra det. Folk kollar snett på mig för att jag konstant går i mina ridskor som har spruckit i sidorna. Vet ni varför? För jag har viktigare saker att lägga pengarna på. Jag kan inte köpa nya kläder skor och kläder kors och tvärs, varför? För såna köp måste planeras. Nej, vi har det inte dåligt ställt. Men jag får en summa i månaden varav det ska räcka hela månaden. Det funkar inte. Allvarligt. Säkert många som gjort ett sånt här inlägg, men jag kände att det var dags för mig också. Skärpning nu, det räcker!











Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback